Startsidan på Micasa fastigheters webbplats

Nu lanseras Mina sidor

Micasa Fastigheter jobbar fortlöpande för att utveckla och förbättra servicen för våra hyresgäster. Därför lanseras en ny tjänst: Mina sidor. Här kan hyresgäster se sina avier, följa felanmälningar och annat som hör till lägenheten.

– Vi hoppas att de som bor i våra fastigheter vill använda den nya tjänsten. Men för oss är det viktigt att hyresgästerna kan kontakta oss på det sätt som de önskar. Därför kommer det även fortsättningsvis gå att ringa och skriva till oss, och göra felanmälningar via vår webbplats, säger Cari Busin som är chef för Hyresgästservice inom Micasa.

Funktioner på Mina sidor

I nuläget finns det tre funktioner på Mina sidor. Hyresgästen kan uppdatera sina kontaktuppgifter. Och hyresgästen kan följa sina inrapporterade ärenden som hen har felanmält. Men det är även möjligt att följa ärenden i allmänna utrymmen som hissar, entréer och tvättstugor. Dessutom kan hyresgästen se och ladda ned kopior av sina hyresavier.

Inloggning på Mina sidor

Den nya tjänsten finns på Micasa Fastigheters webbplats. Alla hyresgäster som bor i Micasas seniorlägenheter kan använda tjänsten. Personer som har en registrerad e-postadress hos Micasa kan logga in direkt på Mina sidor. Personer som saknar en registrerad e-postadress eller som inte använder en e-postadress behöver kontakta kundtjänst.

– Det är viktigt för oss att kunna erbjuda denna tjänst även till hyresgäster som inte använder en e-postadress, säger Cari Busin.

Fortsatt utveckling av tjänsten

Tjänsten ska fortsätta att utvecklas och erbjudas till än fler hyresgäster. Micasa hyr även ut fastigheter till stadsdelsförvaltningar och andra bolag för vård- och omsorgsboenden, gruppboenden och andra verksamheter för personer med särskilda behov. Dessa verksamheter ska snart också erbjudas möjlighet att använda tjänsten.

– Ökad digitalisering och tillgänglighet är något som vi sätter stort fokus på inom Micasa. Därför fortsätter vi att utveckla tjänsten Mina sidor. Fler funktioner planeras framöver, säger Ola Wadman som är projektledare för Mina sidor inom Micasa.