Micasa ger seniorer möjlighet att se Liljevalchs Vårsalong i hemmet

Micasa ger seniorer möjlighet att se Liljevalchs Vårsalong i hemmet

Micasa Fastigheter och Liljevalchs konsthall samarbetar i ett projekt som tar Vårsalongen till Micasas hyresgäster. Mårten Castenfors, chef för Stockholm konst och Liljevalchs konsthall, visar ett urval av Vårsalongens många konstverk under en rundvandring i utställningen. Visningen har filmats och kan ses via micasa.se.

- Många av våra hyresgäster är mycket intresserade av konst men har ibland svårt att ta sig hela vägen till Djurgården. På det här viset kan vi erbjuda en konstvisning hemma i lägenheten. Om inte våra hyresgäster kan komma till konsten ser vi till att konsten kommer till dem, säger
Patrik Emanuelsson, VD, Micasa Fastigheter.

Vårsalongen är öppen för alla som vill lämna in ett verk – både etablerade och icke etablerade konstnärliga utövare är välkomna att delta i utställningen. Närmare 2 000 verk skickades in till vårens utställning och bedömdes alla av en jury, 288 verk kom med i utställningen.

- Vårsalongen är en av våra mest spännande återkommande utställningar och vi vill att så många som möjligt ska få se den, även om man inte fysiskt kan ta sig till Liljevalchs, säger Mårten Castenfors.

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, dotterbolag till Stockholms Stadshus AB, är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Fastighetsbeståndet omfattar ca 125 fastigheter om drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är cirka 1 miljard kronor. Läs mer på www.micasa.se