Pressinbjudan!

Pressinbjudan!

Välkommen till invigning och visning av Micasa Fastigheters nyrenoverade seniorbostäder i Kista!

Tid: den 27 maj, kl 13-15
Adress: Kista torg 3

Program:
13.00 Tårta, kaffe och mingel
13.15 Torun Boucher, Stockholms Äldre- och kulturborgarråd och Micasas styrelseordförande, inviger fastigheten
13.20 Micasas VD Maria Mannerholm har ordet
13.30 Invigning av ny konst
13.30–15.00 Fortsatt mingel och öppet hus

Bakgrund:
Micasa Fastigheter ska på uppdrag av Stockholms stad färdigställa 1 500 seniorbostäder fram till år 2040. Några är redan inflyttningsklara, andra är i olika stadier av byggprocessen. I Stockholm förväntas åldersgruppen 85 år och äldre fördubblas till år 2040. Behovet av anpassade bostäder ökar med andra ord, och Stockholms stads ägardirektiv till Micasa Fastigheter är "att skapa fler bostäder med fokus på trygghet och tillgänglighet för äldre, som målgruppen har råd att efterfråga, genom nyproduktion eller i bolagets befintliga fastigheter.
Micasas seniorbostäder kräver inte biståndsbedömning. Lägenheterna är tillgängliga och utformade för att främja socialt umgänge. I fastigheten Köpenhamn driver Stadsdelsförvaltningen ett aktivitetscenter och det finns det 98 st seniorlägenheter.