Micronic erhåller order på en laserritare MP80+ från kund i USA

Täby, 4 maj, 2006 – Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens O-lista: MICR), en ledande tillverkare av laserritare för halvledar- och bildskärmsindustrin, har idag erhållit order på en laserritare MP80+ från en amerikansk kund. "MP80+ systemet, som är en etablerad industristandard, är idealiskt för en stor mängd tillämpningar från avancerad elektronisk kapsling till bildskärmar,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic. ”Systemet erbjuder en hög upplösning, hög rithastighet och flexibiliteten att rita på en mängd olika substrat.” Kontaktperson: Sven Löfquist VD och koncernchef Tel: 08-638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA, Korea och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se

• Massmedia