Ovi Store gör din telefon smartare och roligare

Nokia har laddat upp med både lokalt och globalt innehåll för ett brett utbud av Nokia-terminaler. Det betyder media, applikationer och spel för fler än 50 Nokiamodeller, inklusive nya flaggskeppsmobilen Nokia N97. Det betyder också nya möjligheter för runt 50 miljoner ägare av Nokiamobiler.

Användaren går helt enkelt in på store.ovi.com genom browsern i sin Nokiamobil för att göra den smartare, roligare och mer personlig. Detta gäller både smartphones och vanliga mobiler.

I de länder där Ovi Store är tillgängligt kan användare uppdatera sina mobiler med applikationen Ovi Store, som gör det enkelt att hitta och ladda ner innehåll. Applikationen kommer man åt genom en ikon i mappen Download!. Klienten finns tillgänglig på flera språk; engelska, tyska, italienska, ryska och spanska. Den stödjer också operatörsdebitering för Australien, Tyskland, Irland, Italien, Ryssland, Singapore, Spanien och Storbritannien. Globalt kan man också betala för sitt nya innehåll med kreditkort, både i applikationen och på den mobila webbsidan.

Framöver tillkommer ännu fler länder, språk och funktioner. Även fler kompatibla mobiltelefoner tillkommer.

Ovi Store är en medietjänst som ständigt utvecklas, en one stop-shop där det finns både gratis- och betalinnehåll. Innehållet; media, applikationer och spel kommer från tusentals av de största namnen inom innehållsbranschen tillsammans med oberoende utvecklare som båda har möjlighet att distribuera sina produkter via Ovi Store.

• blogg

Rebecka Bjelfvenstam Keeling

Presskontakt Communications Manager Productivity, Education, CSR, Startups, Cloud Presstjänst: 08-410 455 56

Johanna Snickars