Aktuella förändringar

Vi gjorde en kundenkät för några månader sen och har tagit till oss resultaten. Ni kanske redan har märkt några av dem. Vi har inte velat basunera ut våra förändringar utan smyga in dem och sedan utvärdera vad kunderna tycker innan. Vi har ganska lång framförhållning i vår menyplanering, så alla förändringarna har ni nog inte märkt av ännu. Eftersom det har kommit frågor om enkäten vill vi nu berätta att:

• Vi har förkortat recepten och förenklat dem. Det har i vissa fall inneburit en något mindre mängd grönsaker att förbereda.
  • Vår vegetariska rätt har vi ändrat till ”vegetarisk/nästan vegetarisk”, så att vi t.ex. kan skicka med några sardeller, en fisksås eller små mängder bacon för smakens skull.
  • Vi använder emellanåt färdighackade eller -strimlade grönsaker från Slice-it, eftersom det sparar tid.
  • Vi har inkluderat bakpulver i basförrådet, då många inte uppskattade att få det hemskickat.
  • Om vi skickar gåvor, t ex till jul och sommar kommer vi att skicka ätbara sådana istället för böcker/prylar.
  • Vi kommer att undvika att ha musslor som enda proteinkälla i en rätt, eftersom så många har svårt för det.
  • När vi jobbar i provköket jobbar vi nu alltid under tidspress och tar tid när vi lagar mat.

Vi lyssnar på er! Ibland är smaken delad, t ex när det gäller makrill. Där har vi bestämt att fortsätta leverera det men väldigt sällan. Det var väldigt många som önskade rätter som går snabbare att tillaga, därav några av ovanstående förändringar. Fortsätt tycka till, vi vill leverera en kasse som ni vill ha! Vissa saker kommer vi dock inte att förändra och vi är tydliga med det också: vi levererar inte rödmärkt fisk och vi levererar regelbundet sej, lamm och vilt. Även fortsättningsvis kommer vi att ha ett fokus på klimatsmart mat. Därför blir det mycket rotsaker, kålgrönsaker och lök. Däremot är vi inte fundamentalister, så vi skickar även med gurka, sockerärter, tomater och paprika regelbundet. Vi vill uppmuntra små framsteg när det gäller att göra klimatsmarta val!

Kommentera gärna detta här.

• Hållbarhetsfrågor/CSR