Middagsfrids fototävling avgjord

Pressmeddelande 2010-04-19

Middagsfrids fototävling avgjord

Middagsfrid – Sveriges snabbast växande aktör inom hemleverans av matvaror – har nu avgjort sin första fototävling. Vi har fått in jättefina bilder som fångar upp flera olika aspekter av vad som är middagsfrid. Vinnaren av tävlingen är familjen Rubne från Sandared väster om Borås som kommer att få förstapriset, en fin köksmaskin från Kitchen Aid. Bilden visar hur pappa och söner lagar mat tillsammans.

Så här skriver pappa Fredrik själv: ”Det bästa vi kan ge våra barn är tid och en framtid! Middagsfrid ger oss en frid och harmoni i familjen, tid att umgås, leka och utvecklas med våra barn. Tid att laga och äta mat tillsammans. Genom nyttig och genomtänkt mat från Middagsfrid ger vi dessutom våra barn en trygg grund för en framtid i köket.”

- Jättekul! Det är precis så vi vill att Middagsfrid ska tas emot och det gör oss jätteglada att se att det fungerar. Det handlar ju inte bara om att äta bättre utan även om att kunna använda sin tid bättre och just det tycker jag fångas in på ett fantastiskt sätt av den här bilden, säger Middagsfrids grundare och VD Kicki Theander.

Andra priset går till Matilda Klingener från Västra Frölunda som med sin bild av en nästan tom kundvagn illustrerar hur enkelt det kan vara att handla när man har Middagsfrid. ”Detta är Middagsfrid för oss - en i princip tom kundvagn! Sååå skönt att alltid kunna välja snabbkassan när man handlar sin vitlök och lite olivolja! We love Middagsfrid!!”, skriver Matilda som blir belönad med ett presentkort som gäller för en leverans.

Tredje pris går till familjen Löwy från Täby och dottern Rebecca som skapat en så här fin Middagsfridsbil i träslöjden. Elevernas uppdrag i skolan var att göra något som gjorde dem glada och som de tycker om. Vi kunde inte annat än beundra hantverket och hoppas att det snart installeras kyla så att den kan börja leverera för oss. Rebecca vinner vårt tredjepris som är två biobiljetter. Vi på Middagsfrid är såklart jätteglada och har en bild av bilen utskriven och uppsatt på kontoret.

Förutom de tre vinnarbidragen har vi också hedersomnämnanden för två bilder som vi också tycker väldigt mycket om. Den första är inskickad av Jennie Löbel i Stockholm visar hur mycket förväntan som man kan känna inför god mat (eller bullar, som vi gissar att det kan vara frågan om i det här fallet).

Den andra bilden som vi vill uppmärksamma är inskickad av familjen Cobdal från Södermalm i Stockholm och visar att maten kan vara spännande även för de mindre familjemedlemmarna. Med bilden följde dessutom en fin dikt som vi naturligtvis vill återge här.

Att få maten levererad av Middagsfrid, sparar både vår miljö och tid.
När maten i kylskåpet tagit slut, körs varje söndag två nya påsar ut.
Kylskåpet fylls med mat på nytt, utan att onödig tid har flytt.
Varje vecka leker vi en spännande lek, vad göms i påsen - kanske en stek?
Pricka av listan blir både lek och lär, hur många treåringar vet vad en fänkål är?

För mer information:

Kicki Theander, 073-72 811 48, kristina.theander@middagsfrid.se

OBS! Pressbilder kan laddas ner från: http://www.middagsfrid.se/om-middagsfrid/pressrum/pressbilder/

Se även http://www.middagsfrid.se och http://middagsfrid.blogspot.com/

KORT OM MIDDAGSFRID:

Middagsfrid är en ny het företeelse som har spridit sig snabbt i Sverige. Företaget startades hösten 2007 av före detta managementkonsulten, matentusiasten och trebarnsmamman Kicki Theander och har växt mycket snabbt. Middagsfrid har på bara två och ett halvt år blivit en succé med över 5 400 hushåll med fler än 20 000 personer som prenumererar på företagets färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Idag levererar Middagsfrid till kunder i Danmark och till många av Sveriges största orter. Middagsfrid når idag 53 procent av Sveriges befolkning.

Idén är att förenkla middagsbestyren för barnfamiljer och andra hushåll som vill ha bra hemlagad mat lagad från bra råvaror på bordet varje kväll. Middagsfrids kunder får varje vecka, eller varannan vecka om kunden vill, två matkassar fyllda med råvaror levererade till dörren plus 30-minutersrecept för fem middagar.

• sociala medier
  • illustrera middagsfrid