Nu är även Axxept 0W-20 approved by API

Blogginlägg -

Ytterligare API approval för Midland - passar som handsken för Honda, Opel, MG och Mercedes när det gäller 0W-20

Nu är även Axxept 0W-20 approved by API

Men oljan har mer att ge: ACEA C5 för Honda hybrider, MG och många andra, ACEA C6, API Approval SL, API SM, API SN, API SN Plus, API SP, Fiat 9.55535-CR1, Fiat 9.55535-DM1, Fiat 9.55535-DSX, Fiat 9.55535-GSX, Ford M2C952-A1, GM dexosD, Jaguar Land Rover STJLR.03.5006, MB 229.71 och Opel OV0401547-A20.

Rätt justa egenskaper
Bevisad bränslebesparing och minskade utsläpp tack vare sänkt HTHS-viskositet (basoljevisk), utmärkta kallstartegenskaper och skyddar mot för tidig antändning vid låg hastighet (LSPI → Low Speed Pre-Ignition). Dessutom utrustad med låg SAPS-teknik med minskat innehåll av sulfaterad aska, fosfor och svavel som ökar livslängden för avgasefterbehandlingssystem som katalytiska omvandlare (SCR) och partikelfilter (GPF/DPF) i bensin- och dieselmotorer. Kan det bli bättre?

Ring Midland på 031-725 34 00 om du vill veta mer!