Axxept 0W-20 slimmar sortimentet.

Axxept 0W-20 breddar specarna

Nu med bredare specifikationer
Midland breddar nu specifikationerna med Ford M2C952-A1, Fiat 9.55535-CR1, DM1, DSX, GSX och Jaguar Land Rover STJLR 03.5006. Tillsammans med specar för MB, Opel och API SP kan Axxept 0W-20 minska sortimentet för multi-brand-verkstäder som har dessa bilmärken i kombination med asiatiska märken som kräver API SP där 0W-20-oljan används i bensin- eller hybdridmotorer.

Nyutvecklad teknologi för lågfriktionsmotorer med högre bränslespar
Axxept 0W-20 är utvecklad för högsta bränslespar med ACEA C5 som med ett lägre HTHS-värde (High Temperature High Share) på 2.6 mPa∙s jämfört C3 levererar högre bränslespar och lägre CO2-utsläpp.

Även designad för Mercedes och Opel
Motoroljan är även designad för lågfriktionsmotorer där specifikationerna MB 229.71, GM dexosD och Opel OV0401547 rekommenderas och skyddar mot förtändningsproblem så kallad "low speed pre-ignition" (LSPI).