Jag hade en dröm men fick huvudvärk av alla oljesorter.

Jag har en dröm och den är inte 11 olika oljesorter i verkstaden

Midland är bland de få oljemärkena i Europa som officiellt är godkänd av amerikanska API (American Petroleum Institute) för den europeiska marknaden och får nu använda API's märken och logotyper för godkända oljor.

Unika normeringskombinationer slimmar sortimentet för verkstad
Midland marknadsför sedan tidigare unika normeringskombinationer, exempelvis Econova 5W-30 som kombinerar ACEA C2 med A5. Kombinationen ger ett brett användningsområde för både diesel- och bensinmotorer med högsta bränslespar där andra oljemärken tvingas rekommendera minst två olika oljor istället för en.

Nu kombinerar Midland ACEA med API
Flertalet oljemärken säger att de uppfyller API tekniskt men i praktiken är de inte godkända och certifierade av API. Midland har nu API-certifierade produkter som i unika fall kan kombineras med ACEA, exempelvis Ecoblend 5W-30 som är godkänd enligt ACEA C2 och API SP (överträffar SN+). Det reducerar sortimentet av oljor och förenklar hanteringen.

Ring Matts på 031-725 34 04 (norr) eller Patric på 031-725 34 06 (syd) så visar de hur du kan slimma sortimentet och öka din marginal!

P.S. Behov materialkoder för Midland i Super Service Menus? - Se bifogad PDF.