Midlands nya hemsida får ett tydligt nyhetsflöde.

Midland lanserar ny hemsida

Ny hemsida ersätter en gammal trotjänare
Midland lanserar ny hemsida den 1 november med en rad förenklingar och förbättringar.
- Den blir responsiv vilket hjälper de 80% av konsumenterna som besöker den via mobilen. Men vi har också tittat på vilka funktioner som används mest, säger Jonas Udd på Midland.

Oljesök, assistansnummer och Midland mervärden
Flest besök har sökmotorn med regnr för att hitta rätt olja. Därefter kommer assistansnummer för bärgning och sedan Midland motorgaranti och/ eller vägassistans.

Domänbyte från Midlandoil till Midland
- Under hösten fick vi klartecken från våra vänner på Midland Stainless Steel i Sundsvall att domänen Midland växlades till Midland AB. – För bolaget blir det ett kortare namn och en renodling för våra två affärsområden Midland oljor och Midman IT-tjänster. Midman har idag en egen hemsida som kommer få en rejäl facelift i början av 2020, säger Jonas.

Tips: Skulle hemsidan se konstig ut eller inte läsa upp rätt - rensa cacheminnet och starta om din webläsare. Moderna hemsidor (och mycket annat) fungerar sämst i gamla Internet Explorer som inte uppgraderas/ stöttas längre. Välj gärna Chrome eller annan modern webläsare för Midland och Midman.