Kan det bli slimmare?

Slimmare olja för husbilar och transportbilar med motorer från Fiat, Iveco, Mercedes och VW

Crypto-XX 0W-30 slimmar oljesortimentet för husbilsverkstäder
Midlands nya motorolja gör inte bara livet lättare för VW-verkstäder genom att 0W-30-oljan (VW 504/ 507) är bakåtkompatibel för samma spec med 5W-30-viskositet. Den utför samma minskning av sortimentet för husbilar med motorer från Fiat, Iveco och Mercedes.

Fiat och Iveco har traditionellt rekommenderat ACEA C2 5W-30 för Euro 5-motorer och 0W-30 för Euro 6-motorer. För yngre motorer, runt årsmodell 2014 och framåt, rekommenderas nu ACEA C3 0W-30. Rekommendationen är bakåtkompatibel varför Crypto-XX 0W-30 kan ersätta större delen av Econova 5W-30 och Axentum 0W-30 i Midlands sortiment.

Crypto-XX är dessutom normerad Mercedes 229.51 och 229.52.

För en husbilsverkstad kan nu sortimentet slimmas. Komplement för Ford (Avanza 5W-30 eller Avanza 0W-30), Citroen (flera olika specar där bland andra Axentum 0W-30 passar) samt Renault-motorer kan behövas i det fall dessa märken är representerade i kundstocken.

Ring Midland om du behöver bolla rätt sortiment för din verkstad på 031-725 34 00.