Årets Gladaste Midnatts lopp den 17 augusti

Det går lika bra att springa som att rulla.

2017 blev Glada Midnattsloppet ett nytt lopp i Midnattsloppsfamiljen. Glada Midnattsloppet har blivit en succé med fantastiska deltagare som springer, går och rullar i mål på Hornsgatan där publiken är med och hejar. Loppet är för alla med en kognitiv funktionsnedsättning. Det går lika bra att springa som att rulla.

Glada Midnattsloppet startar lördagen den 17 augusti kl 18:30. Vi har 3 klasser i Glada Midnattsloppet. Alla deltagare får en medalj. De 3 första som kommer i mål i varje klass får en pokal. Prisutdelning är direkt efter målgång. De 3 klasserna som du väljer mellan vid anmälan är: Löpande, Rullande med assistans Rullande utan assistans

Glada Midnattsloppet arrangeras tillsammans med Nytida och Stockholms Stad.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Det är dessa människor Glada Midnattsloppet vänder sig till så att alla har möjlighet att vara med i den stora folkfest som Midnattsloppet är.

Läs mer om Glada Midnattsloppet

• Skola