Pressmeddelande -

Årets häftigaste träningsevent den 18 juni med ledarna och inspiratörerna Micael Dahlen och Anders Szalkai.

Midnattsloppet, Runners World med Anders Szalkai och Professor Micael Dahlen bjuder in Midnattslopps-löpare till Årets Häftigaste Träningsevent på Zinkendamms IP den 18 juni.

Vi samlas på Zinkendamms IP kl 19.00 (Ringvägen 16) och inleder med lite inspiration och tips om att göra träningen och löpningen smartare och roligare Vi genomför ett träningspass tillsammans som innehåller både löpning och starkt kul träning som utmanar och testar både teknik, kondition och styrka, till exempel sprintruscher, "blindlöpning" och skumtomtearmhävningar. Alla kan vara med och utmana sig själva på sin egen nivå. Vi har peppande belöningar på vägen. ASZ och MD tävlar mot varandra i "Battle of the Bros" i ett alldeles eget SM som kombinerar löpning och styrka i en utmaning som alla kan skicka förslag på. Vi avslutar med Kexchoklad, Skumtomtar, Falcon Alkoholfri och Ramlösa

Är du Midnattslopps-löpare, anmäl dig här

• midnattsloppet malmö
  • midnattsloppet stockholm
  • midnattsloppet göteborg

• Stockholm

Det som gör Midnattsloppet så unikt är den sena starttiden, kringarrangemangen och framförallt stämningen och atmosfären. Varje år återkommer ca 50 000 deltagare och en fantastisk publik som bidrar till folkfesten. Midnattsloppet arrangeras i Stockholm,Göteborg, Malmö och Helsingfors där varje stad bjuder på sin egen upplevelse. Du kan välja mellan 5 eller 10 kilometer löparglädje som gör Midnattsloppet till både årets längsta och kortaste festival.

Göran Söderstam

Presskontakt Marknadsansvarig Midnattsloppet Nordic AB Marknadsföring och Partners 0705317151