Arento lyser upp Midnattsloppet

– För oss på Arento är hälsa och en bra arbetsmiljö en viktig del i det dagliga arbetet – något vi uppmuntrar och arbetar kontinuerligt med, säger Robert Karlsson som är vd på Arento. Genom vår medverkan i Midnattsloppet bygger vi långsiktiga relationer med våra kunder och främjar en god hälsa både hos oss och våra kunder. Arento har maskindepåer på samtliga svenska startorter, vilket gör att det känns naturligt att delta. Midnattsloppet är ett starkt varumärke med ett bra syfte, det vill säga att få människor att röra på sig och samtidigt ha roligt, oavsett om du är nybörjare, motionär eller elit. Det är något som vi gärna vill bidra till och förknippas med, säger Robert.

Tanken bakom Midnattsloppet föddes när några löpare var ute på en träningsrunda i slutet av 70-talet. Riokarnevalen stod som förebild och idén byggde på att förena idrott och kultur och att låta olika generationer mötas på ett naturligt sätt. Liksom Rio är Midnattsloppet en skön kombination av sommarens värme och nattens mörker som med sitt stora utbud av evenemang längs banan tilltalar såväl gammal som ung.

– Arento ser fram emot att leverera maskiner och utrustning till folkfesten och önskar alla som ska springa lycka till på färden. Ni som springer kan också hålla lite extra utkik efter underhållningen vi bidrar med längs sträckan hälsar Robert.

I år väljer Midnattsloppet att förhöja festivalkänslan rejält genom ett ansiktslyft rent visuellt, men också genom att addera 5 km som ny distans. Man hoppas att det sistnämnda kommer få även de som inte känner för att springa så långt att vara med och ta del av festivalstämningen och löparglädjen.

– När vi nu introducerar årets nyhet, 5 km hoppas vi att ännu fler löpare vill ta del av ”världens” längsta festival, en festival med samba, svett och asfalt. Kanske den perfekta aktiviteten tillsammans med en förälder eller ett kompisgäng säger Göran Söderstam, Marknadsansvarig på Midnattsloppet Nordic AB.

Midnattsloppet 2019 går av stapeln den 17 augusti i Stockholm och 24 augusti i Göteborg och finns på distanserna 5 km och 10 km

• Hälsoorganisationer

• midnattsloppet malmö
  • midnattsloppet stockholm
  • midnattsloppet göteborg

Det som gör Midnattsloppet så unikt är den sena starttiden, kringarrangemangen och framförallt stämningen och atmosfären. Varje år återkommer ca 50 000 deltagare och en fantastisk publik som bidrar till folkfesten. Midnattsloppet arrangeras i Stockholm,Göteborg, Malmö och Helsingfors där varje stad bjuder på sin egen upplevelse. Du kan välja mellan 5 eller 10 kilometer löparglädje som gör Midnattsloppet till både årets längsta och kortaste festival.