Midnattsloppet & Match skapar startgrupp för singlar!

I år ger vi alla singlar en chans att hitta sin rätta under Midnattsloppet, tillsammans med Match. Singlar kan nu anmäla sig till en startgrupp med de perfekta förutsättningarna för att träffa någon likasinnad i Midnattsloppet i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Det blir inte mycket bättre; En ljummen sensommarkväll i en storstad med tusentals andra löpare, vågor av endorfiner, gemenskap och atmosfär utan motsvarighet. Är det något som låter oemotståndligt så har vi nu det perfekta tillfället för singlar att träffa någon som älskar det lika mycket som dem.

”Gemensamma intressen är alltid ett bra ställe att börja en relation från. Vi vill göra det lättare för våra deltagare att träffas över deras intresse för löpning och Midnattsloppet. Så gillar man att umgås med andra och har ett aktivt liv så är det ett perfekt tillfälle visa det på ett väldigt konkret sätt. För några år sedan vigde vi faktiskt ett par från scen som hade träffats under Midnattsloppet några år tidigare, så vi vet att det funkar” säger Göran Qvarfordt, VD Midnattsloppet Nordic AB.

Dejtingtjänsten Match erbjuder inte bara dejting i mobilen eller på webben utan även på hundratals singelevent hela året. Bland Match event hittar man allt från bowling och boule till choklad- eller vinprovning, allt för att kunna träffa nya människor medans man gör något man älskar.

”Samarbetet med Midnattsloppet passar som handen i handsken. Både Match och Midnattsloppet har år av erfarenhet med att anordna fantastiska event. Att nu tillsammans kunna göra en av Sveriges största folkfester än mer singelvänligt ser vi som ett underbart tillfälle att föra fler singlar tillsammans baserat på vad de älskar att göra” säger Heidi Peltonen, Eventansvarig på Match i Sverige.

Anmälan till singelklassen görs på www.midnattsloppet.com

För ytterligare information kontakta

Göran Söderstam, Midnattsloppet 0705-31 71 51 eller goran.soderstam@midnattsloppet.com

Heidi Peltonen, Eventansvarig Match, heidi.peltonen@eu.match.com

Robin Goncalves, Marknadschef Match, +447917348083, robin.goncalves@eu.match.com

• Övriga sporter

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2017 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt deltar ca 65 000 personer i arrangemangen.

Göran Söderstam

Presskontakt Marknadsansvarig Midnattsloppet Nordic AB Marknadsföring och Partners 0705317151