Kung Markatta lanserar ny hemsida!

Idag släpper Kung Markatta sin nya hemsida Den nya hemsidan är mer användarvänlig vilket märks på flera sätt. Den anpassar sig efter skärmen man surfar på, till exempel även läsplatta eller mobiltelefon. Produkterna och recepten har fått en mer framträdande roll. Tanken är att besökarna enklare ska kunna hitta den information som de söker. En annan skillnad är att designen förändrats och följer nu formspråket från produkterna.

-  Vi kommer även jobba ännu mer med hemsidan nu och hoppas att besökarna ska märka en stor skillnad och att den blir mer lättnavigerad, säger Ingrid Herdmo, produktchef för Kung Markatta.

Den sajten som släpps idag riktar sig mot konsumenter och handlar om varumärket Kung Markatta.

Senare i vår kommer Kung Markatta även lägga till en hemsida för företaget Kung Markatta AB. Den kommer att rikta sig mer mot företagskunder och andra intressenter inom företagsvärlden. Den sidan kommer att innehålla information om de övriga varumärken som företaget representerar på svenska marknaden.