Swebar släpper proteinbar åt landslagen i fotboll

Swebar släpper proteinbar åt landslagen i fotboll

Swebar är officiell samarbetspartner åt både dam- och herrlandslaget i fotboll. Som ett startskott på samarbetet lanseras i dag Swebar SvFF Fondant au Chocolat, en limited edition proteinbar med fransk smakprofil utvecklad av Swebar och Svenska Fotbollförbundet.

- Swebar SvFF Fondant au Chocolat är en proteinbar för alla som älskar choklad. Vi hoppas att den ska ge extra energi till damerna och alla träningsälskare under våren och hela sommaren, säger Sara Poulenc, brand manager för Swebar.

Swebar är en välkänd leverantör av proteinbars och har 25 goda smaker i sortimentet. Den nya proteinbaren med fransk chokladsmak passar extra bra inför damernas viktiga fotbollssommar i Frankrike, med många tuffa landskamper på schemat.

- Vi är fantastiskt glada över samarbetet med SvFF och att vi får vara med och bidra till damernas stora resa. Vi ser det som ett hedersuppdrag, säger Sara Poulenc, brand manager för Swebar.

Utöver att bidra med proteinbars för återhämtningen kommer Swebar även att stötta svensk fotboll på andra sätt. För varje såld proteinbar via föreningarna skänker Swebar 1 krona till fotbollen. Mer om samarbetet med Svenska Fotbollförbundet finns att läsa i det bifogade pressmeddelandet.

Den nya proteinbaren Swebar Fondant au Chocolat finns i dagligvaruhandeln och i E-handel med lansering den 8 april.