Friggs lanserar kallt vitaminberikat te i tre friska smaker!

Friggs lanserar kallt vitaminberikat te i tre friska smaker!

Att ta sig en kopp te är för många en avslappnande stund som gör gott för kropp och själ. De senaste åren har efterfragan av kalla, vitaminberikade drycker ökat. Med bakgrund av detta utökar nu Friggs sitt sortiment med tre välsmakande och vitaminberikade teer som bryggs i kallt vatten (Cold Brew Teas) och fortsätter på så sätt att positionera sig inom hälsotesegmentet.

“Vi är stolta över att ha tagit fram en helt ny typ av te, som inte bara är berikad med viktiga vitaminer och mineraler, utan som också effektivt släcker törsten under träningspasset eller varma dagar” säger Jenny Alm, Nordic Innovation Manager på Midsona. “Det här är ett helt nytt koncept för Friggs –men ett innovativt steg som faller sig helt naturligt för oss att ta, eftersom vi länge har varit pionjärer inom teer i Sverige”.

Uppfriskande goda kalla teer

Cold Brew Tea Immune är ett grönt te med frisk smak av apelsin & ingefära och är berikad med vitamin C och zink –zink bidrar till immunsystemets normala funktion, och vitamin C bidrar till att minska trötthet och utmattning.

Cold Brew Tea Refresh är ett örtte med en uppiggande smak av gurka och mynta, berikad med vitamin C, biotin och zink. Vitamin C bidrar till att minska trötthet och utmattning, zink bidrar till normal kognitiv funktion och biotin bidrar till nervsystemets normala funktion.

Cold Brew Tea Balance är ett grönt te med somrig smak av fläder och hallon som är berikat med biotin, selen och zink. Zink bidrar till att skydda cellerna mot oxidativ stress, selen bidrar till immunsystemets normala funktion och biotin bidrar till nervsystemets normala funktion.

Finns på ICA, Coop och Axfood från v. 33

Sedan 1968 har Friggs gjort det enkelt att njuta av det naturen ger, och än idag är Friggs en ledande aktör inom teer som uppskattas av såväl ung som gammal. Råvarorna i alla teer har valts ut för att göra gott och samtidigt bjuda på spännande och goda smakupplevelser. Dessutom har stor hänsyn tagits till miljön –hela vägen från odlingen till sophanteringen, med 100 % återvinningsbara förpackningar och komposterbara tekuvert och tepåsar.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.