Gainomax utökar sitt Recoverysortiment med favoritsmaken Salty Fudge för att möta konsumenternas efterfrågan på nya smaker.

Gainomax inleder året med att presentera Salty Fudge

• Vi vet sedan tidigare att breda & klassiska smaker funkar bäst i kategorin - Salty Fudge är en unik och populär konfektyrsmak inom andra kategorier tex inom proteinpulver, konfektyr, glass, desserter. Smaken är välkänd hos våra konsumenter, men blir en ny smak i kategorin. Denna nyheten smakar verkligen Salty Fudge – den perfekta blandningen av sött och salt, säger Viktor Johansson, Category Brand Manager för Gainomax.

Gainomax Salty Fudge Recovery Drink är en mjölkbaserad återhämtningsdryck med fantastisk smak av salt fudge. Den innehåller 20g protein och 40g kolhydrater för effektiv återhämtning efter träning och tävling. Dessutom innehåller produkten vitamin B2, B12, folsyra, kalcium och är även laktosreducerad. Samtliga Gainomaxdrycker är baserade på svensk mjölk och innehåller både kaseinat och vassleprotein.

Gainomax Recovery dryck finns sedan tidigare i sex smaker: Blueberry, Chocolate, Raspberry, Strawberry, Vanilla och Mango. Förpackningarna är gjorda av återvinningsbar kartong, för ett så lågt klimatavtryck som möjligt.

Du hittar Gainomax Recovery Salty Fudge i dagligvaruhandeln och i butiker online med försäljningsstart v3, 2023.

Gainomax är Sveriges mest kända varumärke inom sport- och träningskost och är marknadsledande inom återhämtningsdryck. Gainomax har sedan 1990 varit uppskattat av såväl motionärer som toppatleter. Gainomax har produkter för återhämtning efter träning och funktionella mellanmål, alla fria från palmolja. Produkterna vänder sig till de som vill ha en aktiv livsstil där effekten av träningen spelar roll. Gainomax är ett svenskt varumärke ägt av Midsona Sverige.