Kung Markatta lanserar ett exklusivt och smakrikt Medelhavssortiment!

Kung Markatta lanserar ett exklusivt och smakrikt Medelhavssortiment!

Nu lanserar Kung Markatta ett spännande och exklusivt sortiment med härliga smaker från medelhavet -Tomatpesto, Basilikapesto, Lättorkade tomater, Marinerad vitlök, Grillad paprika, Olivkräm samt Tomat- & Olivtapenade. Självklart med enbart ekologiska råvaror, äkta smaker och helt utan tillsatser.

Sju nya produkter ingår i serien som kommer ut i butik under sensommaren. Sedan tidigare har Kung Markatta i samma segment sina härliga och mycket uppskattade oliver - Kalamata och gröna Amfissa.

Som alltid använder Kung Markatta endast ekologiska råvaror av högsta kvalité, och alla nyheterna innehåller extra virgin olivolja.

-Det är ytterligare en förhöjande faktor, menar produktchef Ingrid Herdmo, då många andra liknande produkter som finns att köpa idag innehåller billigare oljor som exempelvis solrosolja. Olivoljan ger en rikare smak till produkterna och efter man ätit upp t.ex den marinerade vitlöken eller de lättorkade tomaterna, så har man en fin smaksatt olja att använda till pastan eller vinägretten.

Alla produkterna i Medelhavssortimentet är godkända av föreningen Äkta Vara. För att kunna märka produkter med Äkta Vara godkänns endast ingredienser som traditionellt är förknippade med en produkt. Produkterna får inte heller innehålla några tillsatser. Vid nästa tryckning kommer Ä-märkningen att finnas direkt på förpackningen, för att underlätta för alla som letar efter genuina, tillsatsfria produkter.

Det nya Medelhavssortimentet kommer att bestå av följande:

Marinerad Vitlök - Marinerade i extra virgin olivolja tillsammans med timjan och hackad jalapeno. Milda och goda. 185 g ca pris 33 kr
Grillad Paprika - Grillade direkt efter skörd. Marinerade i extra virgin olivolja, vitlök och timjan. 185 g ca pris 31 kr
Tomat & Olivtapenade - Naturligt svarta oliver och lättorkade tomater tillredda i extra virgin olivolja. Smaksatt med vitlök, jalapeno och timjan. Kryddig och smakrik. 185 g ca pris 33 kr
Lättorkade tomater - Lättorkade för att behålla sin fräschhet och den ljusröda färgen. Marinerade i extra virgin olivolja. Saftiga och smakrika. 185 g ca pris 33 kr
Tomatpesto – Solmogna tomater och äkta parmigiano och pecorino. Smakrik och fyllig. 120 g ca pris 33 kr
Basilikapesto – Färsk basilika och äkta parmigiano och pecorino. Genuin och fyllig smak. 120 g ca pris 33 kr
Olivkräm – Svarta Oliver från regionen Puglia. Mixade med extra virgin olivolja och havssalt. Härlig smak och sälta. 120 g ca pris 33 kr

För mer information kontakta:
Ingrid Herdmo, Produktchef, 019-30 73 14, ingrid.herdmo@kungmarkatta.se eller
Sara Termén, Marknadschef, 019-30 73 13, sara.termen@kungmarkatta.se
Hemsida: www.kungmarkatta.se här finns också högupplösta bilder på hela sortimentet