Mivitotal lanserar multivitaminer för barn med god smak av av citron. Tabletterna innehåller tolv vitaminer och fyra mineraler som är anpassade efter barns behov.

Mivitotal utökar produktportföljen med multivitaminer för barn

Nu får barnen sin egen multivitamin i Mivitotals breda sortiment. Den har god smak av citron och mängderna följer de nordiska näringsrekommendationerna. Varje tablett innehåller 12 vitaminer och 4 mineraler.

-Vi kan nu erbjuda skräddarsydda multivitaminer för hela familjens behov, säger Charlotte Westergren, Nordic brand manager för Mivitotal.

Mivitotal har funnits på marknaden sedan 1992 och har ett stort sortiment av vitaminer och mineraler, alla tillverkade i Sverige. Under fjolåret lanserades både ny design och en helt ny serie med elva produkter i tablettform.

Nu breddas produktportföljen ytterligare med Mivitotal Multivitamin & Mineraler Barn; en tuggtablett som är avsedd för barn från tre år och har en god citronsmak. Den innehåller tolv vitaminer och fyra mineraler som är anpassade efter barnens behov, exempelvis vitamin A och D, järn och koppar med välkända och godkända egenskaper. Tabletterna finns i hållbart producerade burkar av växtbaserad plast.

Unikt sortiment

-Med det senaste komplementet har vi en produktportfölj med dagliga vitaminer och mineraler för alla, från barn som är tre år och uppåt till tonåringar, män, kvinnor och seniorer. Vi har även ett beautysortiment och unika produkter såsom Mivitotal Immun, säger Charlotte Westergren.

Mivitotal Multivitaminer & Mineraler Barn lanseras vecka sex och säljs hos apotek, hälsofackhandeln och i onlinehandeln.

Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost och en hälsosam livsstil.

Upptäck hela vårt sortiment av Mivitotal. Noga utvalda vitaminer och mineraler. För alla. Varje dag.