Nya energifyllda snacksmixer att ta till när du är på språng!

Nya energifyllda snacksmixer att ta till när du är på språng!

Kung Markatta erbjuder nu en serie ekologiska snacksmixer bestående av olika blandningar av frön, nötter, frukter, bär och choklad.  Snacksmixerna är lätta att ta med sig i väskan eller på resan. Sammanlagt har Kung Markatta tagit fram fem olika mixer som alla på sitt sätt är riktiga humörhöjare!

Eftersom nötter och frön är både goda och fulla med bra energi har Kung Markatta valt att satsa på det som grundstomme i alla mixerna. Snacksmix Frö är en helt naturell blandning av frön och sojabönor. De som önskar en fruktigare smakupplevelse väljer någon av de två mixerna med torkade frukter och bär och de som vill ha unna sig något extra eller vill ha ett lite nyttigare alternativ till godis på helgen, kan lyxa till det med de två mixer som är chokladdoppade.

-Vi har känt att det har saknats bra, ekologiska snacksalternativ på marknaden. Något gott att ta till när tiden tryter och man behöver få i sig ett bra mellanmål, säger produktchef Ingrid Herdmo.

Kung Markattas längtan efter goda snacks mynnade ut i fem olika mixer:

Snacksmix frö: Lättsaltade och rostade sojabönor, pumpafrön och solrosfrön. En härligt knaprig blandning. 50 g, ca pris 15,50
Snacksmix nöt med äpple & tranbär: Torkade, fräscha äppelbitar, friskt syrliga tranbär och söta russin. Allt blandat med rostade hassel- och cashewnötter samt sojabönor. Krispigt, gott och färgglatt! 50 g, ca pris 18,60
Snacksmix nöt med physalis & körsbär: Torkad, syrlig physalis, friska körsbär och söta russin. Allt blandat med rostade cashewnötter, mandlar och sojabönor. Knaprigt och lite segt om vartannat. Vackert att se på och gott att äta. 50 g ca pris 18,60
Snacksmix soja: Rostade och lättsaltade sojabönor doppade i mörk choklad. Ljuvligt gott! 50 g, ca pris 15,50
Snacksmix choklad: Chokladdoppade gojibär, sojabönor, nötter och russin. Både mörk-, vit- och mjölkchoklad. Smaksensation! 50 g, ca pris 18,60

För mer information, kontakta:
Ingrid Herdmo, Produktchef, 019-30 73 14, ingrid.herdmo@kungmarkatta.se
Hemsida: www.kungmarkatta.se här finns också högupplösta bilder på hela sortimentet
Facebook: Kung Markatta

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 150 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 198 miljoner (2009) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro Soya, Urtekram, Green & Black’s och Schär