Nyhet! Friggs Linser & Havssalt med 25% protein

Nyhet! Friggs Linser & Havssalt med 25% protein

Proteinrika, krispiga och goda – Friggs Linser & Havssalt är en spännande nyhet i butikshyllan. Med hela 25% protein sticker de ut i sin kategori.

- Vi vill utveckla hälsosamma mellanmål och snacks, och linser passar perfekt in i den målsättningen. Det är en trendig, intressant ingrediens med sitt naturligt höga proteininnehåll, säger Ida Kleinau, produktinnovatör på Friggs.

Hälsotrenden är stark i Sverige och det finns en stor efterfrågan på enkla, nyttiga mellanmål i vardagen. Många söker vegetariska källor till protein och där är baljväxter som linser, bönor och ärtor utmärkta alternativ.

Nu lanserar Friggs en helt ny typ av majskaka som även är fri från gluten. De tunna kakorna Linser & Havssalt innehåller 25% protein och är lika goda med som utan pålägg.

- Eftersom de är glutenfria passar de extra många och du kan exempelvis äta dem till frukost, eftermiddagsfikan eller som ett nyttigare snacks på kvällen, säger Ida Kleinau.

Friggs är marknadsledande i kategorin majs-, ris- och linskakor och nyheten Linser & Havssalt blir ett fint komplement till storsäljare som Chiafrö & Havssalt.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.