Tropical Summer High Protein med smak av ananas och kokos!

Populära Gainomax Tropical Summer proteindryck tillbaka!

En sommarfavorit i repris! Då man inte kan resa som vanligt i år får man göra sitt bästa för att transportera sig med sinnena istället – Gainomax Tropical Summer proteindryck smakar solvarm ananas och färsk kokos. En perfekt dryck för svettiga sommardagar fulla av aktivitet och rörelse alltså!

Förra året sålde Gainomax High Protein Tropical Summer limited edition slut, och i år kommer den alltså tillbaka. Förutom att smaka gott så är denna mjölkbaserade dryck laddad med protein – vilket gör den till ett bra mellanmål för de som vill tona kroppen och hålla ner kolhydratintaget. Precis som Gainomax övriga sortiment, kommer Tropical Summer i kartongförpackning med lågt klimatavtryck.

”Vi är glada att kunna erbjuda Tropical Summer igen – en smak som kommer bli ett kärt återseende för många där ute" säger Josefin Åström, brand manager Gainomax.

Produkten kommer komma i ett limiterat antal exemplar och finns på Ica och i servicehandeln från och med vecka 15.

Gainomax är Sveriges mest kända varumärke inom sport- och träningskost och är marknadsledande inom återhämtningsdryck. Gainomax har sedan 1990 varit uppskattat av såväl motionärer som toppatleter. Gainomax har produkter för återhämtning efter träning och funktionella mellanmål, alla fria från palmolja. Produkterna vänder sig till de som vill ha en aktiv livsstil där effekten av träningen spelar roll. Gainomax är ett svenskt varumärke ägt av Midsona Sverige.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.