Swebar fortsätter som officiell leverantör till Svenska Handbollslandslaget

Swebar fortsätter som officiell leverantör till Svenska Handbollslandslaget

Teamet bakom Swebar älskar träning och sport och är därför extra stolta över att ha fått förtroende som officiell samarbetspartner åt svenska dam- och herrlandslagen i handboll.

Handbollslandslaget har återigen gett Swebar förtroende som officiell leverantör åt dam- och herrlandslagen. Det är ett pågående samarbete som nu förlängs till och med 2023, vilket minst sagt blir ett spännande handbollsår med inte mindre än två världsmästerskap på hemmaplan att se framemot!

"För första gången någonsin kommer Sverige att arrangera två mästerskap under samma år vilket gör det extra viktigt att optimera förutsättningarna för våra landslag. Att Swebar fortsätter leverera proteinbars är ytterligare en pusselbit som ger landslagen bättre förutsättningar till fortsatt utveckling", säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB.

I januari 2023 arrangeras VM för herrar tillsammans med Polen och i december damernas VM tillsammans med Norge och Danmark. Swebar ser framemot att supportera båda lagen som laddar upp inför världsmästerskapen genom hård träning och god återhämtning med Swebars proteinbars.

"Swebars proteinbars representerar en stor dos jävlaranamma och vinnarskallar, precis som landslagen. Det gäller förstås även vår nya proteinbar Popcorn som vi har tagit fram tillsammans med landslagen", säger Viktor Johansson, Brand Manager för Swebar.

Med ett intensivt tränings- och matchschema är återhämtningen högsta prioritet. Swebars proteinbars blir en viktig del när spelarna ska fylla på energidepåerna efter träningspass och intensiva matcher.

"Det ska bli fantastiskt kul att få ta del av damernas och herrarnas spännande resor under mästerskapen och vi ser fram emot många matcher tillsammans. Vi stöttar dem och kommer att följa matcherna med spänning", säger Björn Jälén, marknadschef Swebar.

Swebar Original Popcorn

Swebar är ett svenskt varumärke med lång erfarenhet av sportnutrition. Sortimentet omfattar kosttillskott och proteinbars i 25 goda smaker, inklusive bars med lågt sockerinnehåll.