Linda Roth, Head of Service, Miele Sverige

Linda Roth är ny Head of Service för Miele Sverige sedan 1 december 2020

Den 1 december 2020 tillträdde Linda Roth som chef för Miele Sveriges serviceorganisation. Linda kommer närmast från Fujitsu där hon innehade tjänsten som Head of Customer Service Management.

Linda Roth har en gedigen bakgrund inom IT- och telekombranschen där hon i flera år arbetat med produktnära service, drifts- och servicelösningar samt automation och AI. Sedan 2006 har hon haft olika chefspositioner för olika ansvarsområden, bland annat på Siemens och Fujitsu.

Lindas breda och relevanta erfarenhet kommer att bli en stark tillgång för att utveckla och leda Mieles serviceorganisation.

Kontaktuppgifter:
E-post: linda.roth (at) miele.com

Miele - vitvaror och hushållsmaskiner av högsta kvalitet

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2020 omsatte Miele-koncernen 4,5 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 900 anställda runt om i världen.