Maria Klevmarken

Maria Klevmarken är ny HR Director Miele Nordic och Miele AB

Maria Klevmarken är ny HR Director Miele Nordic fr.o.m. 17 september 2020. Utöver sin HR-roll för Miele Norden är Maria också ansvarig för HR i svenska Miele AB. Maria Klevmarken kommer närmast från Systembolaget AB där hon var chef för HR Business Partners.

Maria Klevmarken har en mycket gedigen bakgrund inom HR. Efter studier vid Handelshögskolan i Stockholm har hon byggt upp sin erfarenhet inom HR på managementkonsultföretaget Accenture och EY innan hon tog över ansvaret som chef för enheten HR Business Partners på Systembolaget.

Med sin relevanta erfarenhet kommer Maria att starkt bidra till att vidareutveckla vår organisation och vår framgång i Norden, säger Holger Keisinger, vd Miele AB.

Kontaktuppgifter:
E-post: maria.klevmarken (at) miele.com

Miele - vitvaror och hushållsmaskiner av högsta kvalitet

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2020 omsatte Miele-koncernen 4,5 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 900 anställda runt om i världen.