"Kvalitet före sin tid": Miele lanserar global varumärkeskampanj

Miele lanserar en ny global varumärkeskampanj med "Quality that is ahead of it's time": fokus ligger på ämnen som hantverk, prestanda och hållbarhet. Med kampanjen sänder Miele också en tydlig signal till konsumtionssamhället, eftersom Miele-produkter kännetecknas av enastående kvalitet och hållbarhet. Kampanjen imponerar med ett unikt, överraskande och fängslande visuellt språk och lanseras i 49 länder över hela världen.

• Kampanjen "Quality that is ahead of it's time" tar konsumenterna in i Mieles inspirerande värld och ger en titt bakom kulisserna när det gäller hantverk, prestanda och hållbarhet.
  • Med produkternas enastående livslängd bidrar Miele på ett viktigt sätt till hållbar konsumtion
  • Varumärkeskampanjen följer ett utmanande år där det egna hemmet har fått en ny innebörd för många konsumenter

"För oss alla har det senaste året präglats av enorm instabilitet och osäkerhet. Särskilt i utmanande tider är det viktigt för konsumenterna att kunna förlita sig på starka varumärken som Miele", säger Dr. Axel Kniehl, Executive Director - Marketing and Sales i Miele-koncernen. "Miele står för förtroende – den nuvarande kampanjen visar konsumenterna att de hos oss har en stark och pålitlig partner vid sin sida. Under pandemin har många återupptäckt vikten av sitt hem. Därför fattar de mer medvetna köpbeslut och förlitar sig på värden som Miele är känt för – och framför allt vill de ha kvalitet som verkligen ligger före deras tid".

Mieles kvalitetsstandarder återspeglas också i hållbarhetsfrågan, som står i fokus för den nya varumärkeskampanjen. Till exempel meddelade företaget nyligen att alla Mieles fabriker kommer vara CO₂-neutrala från 2021.

"Pandemin har fått många att fokusera på det väsentliga och påminna dem om vad som verkligen är viktigt i livet. Hållbarhet blir allt viktigare", säger Dr. Stefan Breit, Executive Director - Technology. " För Miele har livslängd alltid varit den verkliga hållbarheten. Därför fäster vi särskild vikt vid denna aspekt i utvecklingen och tillverkningen av våra produkter. Vi erbjuder därmed våra kunder inte bara tillförlitlighet under många år, utan också vissheten om att avlasta miljön och klimatet på samma gång."

Kampanjen utvecklades av reklambyrån Select World som har sin bas i Hamburg. Under det kommande året kommer nya ämnen successivt att tas upp som kombinerar Mieles värderingar och kundernas behov. De unika bilderna från kampanjen kommer från den brittiska fotografen Dan Tobin Smith och fokuserar imponerande på kvaliteten och hantverket hos Mieles produkter.

"Kvalitet före sin tid" är ett uttryck för mer än 120 års hantverk och innovativ styrka på Miele – och mer än någonsin uppfyller denna passion för kvalitet och hållbara produkter människors behov idag.

– Konsumenterna lägger stor vikt vid att handla mer medvetet och hållbart. Mieles produkter har alltid stått för unik kvalitet, säger Barbara Castegnaro, Senior Vice President Brand och Customer Experience. "Med en kvalitet som ligger för sin tid går vi från produkt- till varumärkesmarknadsföring och återupprättar vårt varumärkes värderingar på ett fascinerande sätt."

Läs mer på miele.se

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2020 omsatte Miele-koncernen 4,5 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 900 anställda runt om i världen.