Sex butiker i Malmö samarbetar i modevaruhus på nätet

Malmöbutikerna CollezioniDe LuxeKalendegatan 28Le MakeSolid Malmö och Svensson har alla valt att sälja sina produkter på nätet via modevaruhuset meinto.se. Nu finns de, tillsammans med 82 andra svenska butiker, representerade i det snabbt växande varuhuset.

Malmöborna kan nu fortsätta handla från sina lokala favoritbutiker, tillsammans med butiker från hela Sverige, utan att lämna hemmet och behöver inte längre anpassa shopping-tiderna till butikernas öppettider. Samtidigt har nu hela Sverige möjlighet att göra ett besök i butikerna och tillgång till deras unika produkter.

Mindre butiker som inte ingår i större kedjor står idag inför en utmaning när handeln på nätet ökar  och även för de butiker som hoppat på webshop-tåget är det krävande att driva en framgångsrik nätbutik vid sidan av den fysiska butiken. Fina produkter och en trogen kundkrets betyder inte en hög rankning på Google och arbetet med en nätbutik kräver mycket tid, pengar och teknisk kompetens.

meinto.se fungerar som ett samarbete butiker emellan för att nå konsumenter online och butikerna får via meinto.se hjälp med det administrativa, fotografering av produkter, betalningslösningar och allt annat som hör en framgångsrik webshop till. På meinto.se samlas butiker med olika inriktning, och produkter och det gör att konsumenter där både kan hitta de stora, kända varumärkena såväl som ovanliga produkter.

Kort fakta om meinto.se:
Idag finns 88 butiker från hela landet på meinto.se som säljer mer än 6400 produkter från nära 700 varumärken för damer, herrar och barn, och utbudet växer varje dag.

För mer information, kontakta:
Marit Woody, Marknadschef
Mail: mw@meinto.se

• Kläder

• webshop
  • malmö
  • modevarumärken
  • meinto.se
  • herrkläder
  • butiker
  • svensson
  • solid malmö