Så blir du av med möss och råttor även i fuktiga utrymmen!

Så blir du av med möss och råttor även i fuktiga utrymmen!

Nya Mus & Råttfritt 130/400 IP55 från Silverline håller effektivt möss och råttor borta från dammiga och fuktiga platser, tack vare sin IP55-klassning. Avskräckaren är spol- och dammsäker tack vare en ny typ av högtalare och är därför ett bra val om du vill hålla krypgrund, källare och vind fria från möss och råttor.

Täckytan är större än i övriga avskräckare för inomhusbruk, ultraljudet täcker upp till 130 m². Mus & Råttfritt 130/400 IP55 är enkel att använda och kräver inga manuella inställningar. Istället har den ett inbyggt, varierat ultraljudsmönster samtidigt som den växlar automatiskt mellan två elektropulsprogram för att på så sätt undvika tillvänjning hos skadedjuren.

Liksom övriga Mus & Råttfritt från Silverline kräver den avgränsningar i form av tak och väggar och fungerar alltså inte på exempelvis terrasser. Sätt direkt i vägguttaget, men tänk på att för att IP-klassningen hos Mus & Råttfritt 130/400 IP55 ska gälla måste även uttaget vara IP55-klassat.