​​Bekämpa getingarna med naturens hjälp

​​Bekämpa getingarna med naturens hjälp

En och en kan de vara till direkt nytta, getingarna som många av oss inte vill ha i närheten. Men snabbt kan de bli för många och störa sommarens fridfulla måltider. Så vår och försommar är rätt tid att stämma i bäcken. Med Geting Effekt från Neudorff bekämpar du getingarna med Verksamma ämnen från naturen.

Förmodligen har de fullt upp nu, de getinghonor – drottningar – som befruktades förra hösten. Nu gäller det att hitta en skyddad plats för att påbörja bobygget och lägga de första äggen som sedan utvecklas till arbetare. Snart tar de nya arbetarna över byggandet och boet kan snabbt bli stort. Med andra ord är det dags att söka igenom tänkbara boplatser som i anslutning till tak, invid altanen eller på andra varma, skyddade platser. Så länge boet inte är alltför stort kan du effektivt och enkelt bekämpa problemet med Geting Effekt Skum. Skummet täpper effektivt igen in- och utgångar och andra tillhåll för getingar. Samtidigt bekämpas getingarna med det naturliga ämnet pyretrumutvunnet ur krysantemumblomman. Mot getingar och andra flygande insekter inom- och utomhus, använd Geting Effekt Spray, också den baserad på naturligt pyretrum.

Neudorff är världsledande när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment.
Miljöcenter marknadsför varumärkena GreenLineSilverlineBerglund och Neudorff.

Kerstin Finnman

Produktchef - GreenLine, Blomstra & Wallco +46 40 668 08 50