Det går att kompostera året runt!

Det går att kompostera året runt!

Att ta hand om avfallet från trädgården och köket är miljösmart på många sätt; avfallet minskar och blir istället värdefull växtnäring till din trädgård. Det går att kompostera året runt, både inne och ute. GreenLine hjälper dig att skapa ditt eget klimatsmarta kretslopp.

Urban Garden omvandlar ditt köksavfall till näring, helt utan dålig lukt. Bokashi, som metoden brukar kallas, är en komposteringsmetod som går ut på att bakterier och mikroorganismer gör jobbet med att omvandla matavfall till näring – under köksbänken.

Har du tillgång till trädgård, i en koloni eller på villa- eller radhustomt, är det lika enkelt att kompostera. GreenLine har komposter i olika storlekar och med olika isolering, för enbart trädgårdsavfall eller för både trädgårds- och hushållsavfall. Så gör ett miljösmart val och omvandla ditt avfall till näring.

Våra utomhuskomposter:

Master 375 liter – för trädgårds- och hushållsavfall. Håller nedbrytningsprocessen igång ner till en temperatur på -15 grader.

Master Plus 375 liter – för trädgårds- och hushållsavfall. Håller nedbrytningsprocessen igång ner till en temperatur på -25 grader.

Mully 360 liter – komposterar trädgårds- och hushållsavfall ner till en temperatur på -15 grader.

GreenLine erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Det gör vi genom att använda produkter hämtade från naturen själv för att berika din trädgård. Så sätt din trädgård och miljön i första rummet med GreenLine – en grönare väg till en frisk och vacker trädgård.

Miljöcenter i Malmö AB Vi utvecklar och marknadsför miljösmarta produkter, i ledande varumärken, för ” hem och trädgård” i Europa. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra starka varumärken; BerglundSilverlineGreenLineNeudorff och FamilyMatters.

Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs - och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.

Kerstin Finnman

Produktchef - GreenLine, Blomstra & Wallco +46 40 668 08 50