Håll fåglarna på avstånd i din trädgård!

Fåglar i stort antal skräpar snabbt ner och skräniga måsar stör lugnet i trädgården. Med Silverlines kompletta serie BirdScarer hålls fåglarna på avstånd – oavsett var problemet dyker upp.

Serien består av bland annat lättplacerade fågelpiggar, avskräckande drakar på hög mast och mindre reflexskrämmor att placera i buskar och självhäftande siluetter för fönster.

Nyhet 2021! Fågelskrämma Reflexband 30 meter: En reflexfolie på rulle som klipps av i önskad längd och placeras i buskar/träd eller mellan käppar.

Nyhet 2021! Fågelskrämma Humming band 30 meter: Ett plastband som spänns mellan käppar och då med hjälp av vinden avger ett avskräckande, lågfrekvent ljud.

BirdScarer Guard Owl - en uggla i naturlig storlek, som med sina avskräckande ögon och rörliga huvud håller fåglarna borta.

BirdScarer Spiky med sina trubbiga pinnar, hindrar effektivt fåglarna från att slå sig ner på staket eller tak, på balkongen eller skorstenar. Säljs i set om två respektive fem meter, med sektioner om 20 centimeter som byggs ihop och justeras efter behov.

BirdScarer Blackbird finns i ett komplett set för avskräckning av fåglar som kan orsaka problem på öppna ytor, tak och i odlingar. Ett set med fem meter hög teleskopmast av hög kvalitet och två drakar; en fågel och en diamantformad drake som effektivt håller fåglarna borta tack vare de reflekterande ögon som genom sin utformning och färg ger maximal effekt när de på ett naturtroget och oförutsägbart sätt rör sig i vinden.

De mindre reflexerna BirdScarer Shiny Wolf och Shiny Owl placeras i buskar och träd för att hålla småvilt respektive fåglar borta.

BirdScarer Shadow klistras på fönster och andra glasytor, för att avskräcka småfåglarna från att flyga mot glaset och skadas. I vädertålig, självhäftande plast för enkel montering på glaset.

Press: Önskas fler bilder eller texter, vänligen kontakta Sofie@miljocenter.com