Håll nedskräpande fåglar borta!

Håll nedskräpande fåglar borta!

Fåglar i stort antal skräpar snabbt ner och skräniga måsar stör lugnet i trädgården. Silverlines serie BirdScarer håller nedskräpande och skräniga fåglar borta från till exempel hus, balkong och trädgård. Serien består av bland annat lättplacerade fågelpiggar, avskräckande drakar på höga master och mindre reflexskrämmor att placera i buskar samt självhäftande siluetter för fönster.

BirdScarer Guard Owl är en uggla i naturlig storlek som med avskräckande ögon och rörliga huvud skrämmer bort störande fåglar.

BirdScarer Spiky hindrar effektivt fåglarna från att slå sig ner på staket eller tak, på balkongen eller skorstenar. Trubbiga metallpinnar håller fåglarna borta utan att skada dem. Säljs i set om två respektive fem meter, med sektioner om 20 centimeter som byggs ihop och justeras efter behov.

Fågelskrämman BirdScarer Blackbird finns i två kompletta set – med fem eller sju meters teleskopmast. Använd på öppna ytor, tak och i odlingar. Set finns med sju eller fem meter hög teleskopmast av hög kvalitet och en drake; Den fågelformade draken håller effektivt fåglarna borta tack vare reflekterande ögon, samt att den genom sin utformning och färg ger maximal effekt när den på ett naturtroget och oförutsägbart sätt rör sig i vinden.

Reflexerna BirdScarer Shiny Wolf och Shiny Owl placeras i buskar och träd där de skrämmer bort småvilt respektive fåglar.

BirdScarer Shadow klistras på fönster och andra glasytor, för att avskräcka småfåglarna från att flyga mot glaset och skadas. I vädertålig, självhäftande plast för enkel montering på glaset.

Regioner

Silverline - Silverline Pest Protect erbjuder dig trygga och enkla lösningar för bästa skydd mot skadedjur - så att du kan slappna av och njuta av ditt hem och trädgård - på ett miljösmart sätt. Vi har ett brett utbud av lösningar för de vanligaste varianterna av skadedjur.

Miljöcenter i Malmö AB Vi utvecklar och marknadsför miljösmarta produkter, i ledande varumärken, för ” hem och trädgård” i Europa. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra starka varumärken; BerglundSilverlineGreenLineNeudorff och FamilyMatters.

Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs - och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.

Björn Lindberg

Produktchef - Silverline +46 40 668 08 50