Komplett utbud av postlådor med Berglund

Komplett utbud av postlådor med Berglund

Oavsett behov och stil, så har Berglund en postlåda för dig. Plastlådan Stil 90 kompletterar en redan välfylld marknad med plastlådor, men med genomtänkt design och möjlighet att komplettera med låslock, sticker Berglund Stil 90 ut.

Lådan är formgiven av industridesignern Thomas Arnell, för att verkligen leva upp till kraven på kvalitet i form och funktion.
– Den särskilda aeroformen på locket gör att du slipper ett lock som står och slår i vinden, vilket det oftast gör på plastlådor, säger Christer Fransson.
Stil 90 har också den unika möjligheten att komplettera med ett låslock. Med Berglund Safety Care 90™ får du en säkrare postmottagning. Låset sitter i ett separat innerlock, som monteras enkelt på insidan av lådans ytterlock - helt utan verktyg.

Stil 90 från Berglund finns i din butik, läs mer på www.berglund-sweden.se för att få mer information samt hitta närmaste återförsäljare.
Cirkapris i butik: 199 kr inkl moms

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment. Vår produktportfölj innehåller fyra varumärken, Berglund, Silverline, GreenLine och Neudorff.

Björn Lindberg

Produktchef - Silverline 040-668 08 76

Vi utvecklar och marknadsför miljösmarta produkter, i ledande varumärken, för ” hem och trädgård” i Europa. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra starka varumärken; Berglund, Silverline, GreenLine, Neudorff och FamilyMatters.

Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs - och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.

För oss går alltid kvalitet och säkerhet hand i hand med omsorgen om miljön. Med vår långa företagstradition följer gedigen kunskap – en drivkraft som hela tiden för oss framåt i vår ambition att leda utveckling i branschen istället för att följa den.

Tillsammans ökar vi trivseln i ditt hem och gör din trädgård mer levande.