Myr Effekt utrotar myrorna inomhus

Myr Effekt utrotar myrorna inomhus

Myr Effekt finns i påfyllningsbara myrdosor för användning inomhus eller i exempelvis uterum. Ett attraktivt lockbete drar snabbt stackens arbetsmyror till dosan. De äter av betet och för det med sig tillbaka till boet, där de matar stackmedlemmarna som dör.

Tack vare den fördröjda effekten, hinner samma arbetsmyra gå flera gånger mellan dosan och boet.  Det genomskinliga locket gör att du enkelt ser om det behövs påfyllning eller om vätskan torkat in. En förpackning räcker till åtta påfyllningar.
En efterfrågad refillförpackning finns också, med ytterligare åtta doser lockbete.
Med Myr Effekt i dosan är du alltid säker på att du har en aktiv bekämpning hela tiden.
– Dessutom är det mer ekonomiskt att använda Myr Effekt i jämförelse med andra, slutna dosor, som säkert ofta slängs helt i onödan för att man är osäker på om de är slut eller har torkat, säger Kerstin Finnman, produktchef för Neudorrf vid Miljöcenter.

Använd biocider på ett säkert sätt. Läs alltid etiketten och produktinformationen före användning.

Neudorff är världsledande på marknaden när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

Kerstin Finnman

Produktchef - GreenLine, Blomstra & Wallco +46 40 668 08 50