Myrfritt ute och inne med Myr Effekt

Myrfritt ute och inne med Myr Effekt

Många minns säkert 2010 som ett myrornas år. Med våren kommer de tillbaka igen, se sociala småkrypen som snabbt invaderar såväl köket som uteplatsen. Myr Effekt från Neudorff finns i olika former och är snäll mot miljön och växterna – men tuff mot de ovälkomna små gästerna.

Myr Effekt finns bland annat i påfyllningsbara myrdosor för användning inomhus eller i exempelvis uterum. Ett attraktivt lockbete drar snabbt stackens arbetsmyror till dosan. De äter av betet och för det med sig tillbaka till boet, där de matar stackmedlemmarna som dör tack vare en fördröjd men snabb verkan. Tack vare det genomskinliga locket ser du enkelt om det behövs påfyllning eller om vätskan torkat in. En förpackning räcker till åtta påfyllningar.
– I år har vi också tagit fram en refill med ytterligare åtta påfyllningar lockbete, efter att många kunder hört av sig med just det önskemålet, säger Kerstin Finnman, produktchef för Neudorff vid Miljöcenter AB.
– Med Myr Effekt i dosan är du alltid säker på att du har en aktiv bekämpning hela tiden. Är dosan tom är det enkelt att fylla på. Dessutom är det mer ekonomiskt att använda Myr Effekt i jämförelse med andra, slutna dosor, som säkert ofta slängs helt i onödan för att man är osäker på om de är slut eller har torkat helt enkelt, fortsätter Kerstin Finnman.

Myr Effekt finns också för utvattning, avsett för till exempel plattgångar och gräsmattor. Med det naturliga ämnet pyretrum från chrysantemumblomman bekämpas stora myrsamhällen snabbt och effektivt – utan att skada miljön. Pulver blandas med fördel ut i vatten, för att sedan vattnas ut på större ytor – allt för att få direktkontakt med myrorna som dör omgående.

Hitta din närmaste återförsäljare av Neudorff-produkter på hemsidan, www.miljocenter.com.

Neudorff är världsledande på marknaden när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.