​Naturlig bekämpning för en getingfri sommar

​Naturlig bekämpning för en getingfri sommar

Söt saft, sockrade kanelbullar – och getingar. De har redan börjat göra oss sällskap vid fikabordet och är inte lika välkomna som andra gäster. Men det går att göra fikabordet till en fredad zon, med Geting Effekt från Neudorff och MotGeting från GreenLine bekämpar du getingarna med produkter som inte lämnar restämnen som skadar nyttoinsekter.

Har du problem med getingbon i trädgården, på terrassen eller i uterummet, är Geting Effekt Skum lösningen. Skummet täpper effektivt igen in- och utgångar och andra tillhåll för getingar. Samtidigt bekämpas getingarna med det naturliga ämnet pyretrum – utvunnet ur krysantemumblomman. Mot getingar och andra flygande insekter inomhus, använd Geting Effekt Spray eller MotGeting, också dessa baserade på naturligt pyretrum.
– Det är en balansgång att bekämpa och samtidigt vilja gynna nyttoinsekterna, konstaterar Kerstin Finnman, produktchef för Neudorff. Vill du ändå bekämpa till exempel getingar, så finns det några knep. Spraya inte när nyttoinsekterna är aktiva, till exempel mitt på dagen. Oftast handlar ju bekämpningen också om utrymmen där bin och fjärilar inte håller till, som till exempel kring terrasser och i uterum.

Vill du istället locka getingarna till egna sötsaker, använd fällan MotGeting från GreenLine. Fällan kan användas både inom- och utomhus och det specialutformade locket förhindrar getingarna från att flyga ut igen. Använd en söt dryck som lockmedel.

GreenLine erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Det gör vi genom att använda produkter hämtade från naturen själv för att berika din trädgård. Så sätt din trädgård och miljön i första rummet med GreenLine – en grönare väg till en frisk och vacker trädgård.

Neudorff är världsledande när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment.
Miljöcenter marknadsför varumärkena GreenLineSilverlineBerglund och Neudorff.