Neudorff - århundradets varumärke

Neudorff - århundradets varumärke

Neudorffs växtskydd har prisbelönats med utmärkelsen ”Århundradets varumärke” av den välrenommerade förlagsgruppen ”Zeit".

Vi är stolta över att kunna meddela att Neudorff, en pionjär inom utveckling och tillverkning av hållbara produkter för trädgården, är ett av ”Århundradets varumärken” i kategorin växtskydd. Den välrenommerade förlagsgruppen ”Zeit” tilldelar denna utmärkelse till stora tyska varumärken. En jury belönade Neudorffs enastående prestationer inom området växtskydd i en transparent urvalsprocess.

Juryn tyckte att Neudorff är en förebild för hela kategorin växtskydd. Beslutet baseras på ett omfattande och transparent regelverk.

”Vi är stolta över att tilldelas en så exklusiv utmärkelse med vårt innovativa traditionella företag. Därmed hör vi till den främsta i klassen av tyska varumärken med vår kategori växtskydd”, säger Richard von Herman, VD för marknadsföring och försäljning på W. Neudorff GmbH KG. ”Med våra produkter och processer har vi alltid hittat nya vägar inom området miljövänlig och hållbar växtvård och är mycket glada över att få denna utmärkelse för våra decennier av innovativt arbete.”

Neudorff är världsledande när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

GreenLine erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Det gör vi genom att använda produkter hämtade från naturen själv för att berika din trädgård. Så sätt din trädgård och miljön i första rummet med GreenLine – en grönare väg till en frisk och vacker trädgård.

Silverline - Produkter med innovativ teknologi för hus, hem och trädgård och med funktioner som gör vardagen lättare. Fokus ligger på funktionell design, hög driftsäkerhet och tydlig miljöprofil genom ett effektivt energiutnyttjande.

Blomstra - Växtglädje sedan 1950. Blomstra Växtnäring ger dina växter alla de viktiga näringsämnen som behövs för optimal tillväxt och för att hålla sig friska, starka och vackra. Blomstra Växtnäring är ett resultat av den forskning som bedrevs vid Sveriges Lantbruksuniversitet under andra halvan av 1900-talet.

Berglund grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.

Miljöcenter i Malmö AB utvecklar och tar fram lönsamma konsumentprodukter för hem och trädgård i Europa, med Norden som hemmamarknad. Våra varumärken är Silverline, Berglund, GreenLine, Neudorff, Blomstra och Wallco. Miljöcenter är etablerade i Malmö sedan 1991 och våra två affärsområden är butik och proffs.

Erika Görjevik

Produktchef - Neudorff +46 40 668 08 50 Miljöcenter