Lena Östholm Munkberg tar timeout

Lena Östholm Munkberg tar timeout

Efter att det framkommit att organisationen Svensk-Palestinska centret deltagit på Miljöpartiet i Helsingborgs årsmöte och överlämnat en gåva med en karta som symboliserar att Israel inte existerar tar MP:s lokala ordförande i Helsingborg, Lena Östholm Munkberg, nu timeout från politiken efter krav från Miljöpartiet Skåne.

– Miljöpartiet ser ytterst allvarligt på det som hänt och jag har idag krävt att Lena tar en timeout, så att partiet kan gå till botten med vad som hänt och se till att det aldrig upprepas, säger Ulf Holm, distriktsordförande för Miljöpartiet i Skåne.

– Miljöpartiet har alltid drivit på för en tvåstatslösning och gett uttryck för det många gånger. Vi är också tydliga med att Hamas är en terrororganisation, säger Ulf Holm.

– Lena har själv förstått att det var fel att ge den här organisationen en plattform och att ta emot en gåva som symboliserar att Israel inte existerar. Lena och jag är därför överens om att hon ska ta en timeout från politiken, säger Ulf Holm.

Kontaktperson:

Ulf Holm, distriktsordförande för Miljöpartiet i Skåne, telefon 070 - 576 26 49

Miljöpartiet de gröna i Skåne är en regionorganisation för Miljöpartiets kommunavdelningar i Skåne. Organisationen arbetar för ett grönare Skåne både på en regional och kommunal nivå.

Ulf Holm

Distriktsordförande för Miljöpartiet i Skåne 070 - 576 26 49