Anette Mårtensson, distriktsordförande för Miljöpartiet Skåne

MP Skåne: Sverige behöver stabilitet – inte politiskt kaos

Miljöpartiet i Skåne beklagar att en majoritet av riksdagens ledamöter idag röstade igenom misstroendeförklaringen mot statsminister Stefan Löfven. ”Det här är inte en bra dag för Sverige”, säger Anette Mårtensson, distriktsordförande för Miljöpartiet i Skåne.

– Jag kan bara beklaga att Vänsterpartiet, Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna gick samman för att rösta bort regeringen. Det är fyra partier som inte har någon gemensam idé om hur Sverige ska ledas och vilken politik som ska föras. Det är inte att ta ansvar för Sverige, säger Anette Mårtensson, distriktsordförande för Miljöpartiet Skåne.

Hon fortsätter:

– Pandemin är långt ifrån över. Den har slagit hårt mot många människor, med ett enormt mänskligt lidande, massarbetslöshet och en sjukvård som går på knäna. Vi har dessutom en klimatkris som kräver en stark och offensiv klimatpolitik. Det sista Sverige behöver i det här läget är politiskt kaos, säger Anette Mårtensson.

FÖR YTTERLIGARE KOMMENTARER, KONTAKTA:

Anette Mårtensson, distriktsordförande för Miljöpartiet Skåne, telefon 076 – 235 27 23 eller e-post anette.martensson@mp.se