MP Skåne vill ha Märta Stenevi som partisekreterare

MP Skåne vill ha Märta Stenevi som partisekreterare

Miljöpartiet i Skåne ställer sig bakom Märta Stenevi som ny partisekreterare för MP. Beslutet togs enhälligt av partiets ombud på ett möte på onsdagskvällen.

– Märta Stenevi är en mycket engagerande och rak ledare. Medlemmarna efterlyser en partisekreterare som kan omvandla deras politiska intresse till en bred och självsäker grön rörelse inför nästa val, säger Kami Petersen, talesperson för MP Skånes ombud.

Valet av ny partisekreterare efter Amanda Lind, som numera är kultur- och demokratiminister, sker den 4 maj under Miljöpartiets kongress i Örebro. Tre kandidater ställer upp i valet: Märta Stenevi, som idag är gruppledare för MP i Malmö, valberedningens förslag Emma Nohrén från Lysekil och Elin Söderberg från Umeå. På ett möte på onsdagskvällen beslutade MP Skåne att enhälligt ställa sig bakom Märta Stenevi.

– Att tävla mot valberedningens kandidat är svårt och kräver mod. Märta Stenevi har på kort tid byggt upp ett stort förtroende runt om i partilandet. Vi tror att hon kan klara det, säger Kami Petersen.

För mer information, kontakta:

Kami Petersen, telefon 0708 – 93 69 00

Foto på Kami Petersen finns här.