Svenska Miljöjournalistpriset 2010 - nominera senast 4 oktober!

Vem blir årets miljöjournalist 2010? För sjätte året delar Miljöjournalisternas Förening, MÖF och Edbergstiftelsen ut årets Svenska miljöjournalistpris.

Priset ska belöna särdeles god miljöjournalistik i svenska medier under tävlingsåret oktober 2009 – september 2010. Prissumman är 25 000 kronor.

Priset vänder sig till alla journalister! Man kan nominera personliga favoriter eller sig själv, en enskild journalist eller en grupp.

Senast den 4 oktober ska nominerade bidrag vara insända. Prisutdelning sker på MÖF:s traditionella julfest den 3 december.

Skicka ditt nominerade bidrag tillsammans med den ifyllda blanketten ”Nominering – Svenska Miljöjournalistpriset 2010” gärna i digtalt format (max bilagestorlek 7 MB) till e-post: nomineringar2010@miljojournalisterna.se eller med vanlig post där bidraget finns i tre exemplar (på papper eller dvd) till:

Miljöjournalisternas Förening
Svenska miljöjournalistpriset
c/o Hanna S Backman

Rusthållarvägen 149
128 44 Bagarmossen

Mer information om priset och nomineringsblankett finns på www.miljojournalisterna.se.

Kontakt: Hanna S Backman mobil 073-843 97 08, Mats Hellmark, mobil 070-629 13 33 eller Anna Wahlgren, mobil 070 351 47 43

• årets miljöjournalist
  • årets miljöpris
  • svenska miljöjournalistpriset
  • miljöjournalistik
  • miljö
  • journalistpris

Miljöjournalisternas Förening, MÖF, bildades 1990 och har som syfte att främja god miljöjournalistik och bidra till att stärka miljöfrågorna i samhällsdebatten. Läs mer på www.miljojournalisterna.se

Edbergstiftelsen bildades 1990 i författaren, miljödebattören och kulturpersonligheten Rolf Edbergs namn och anda. Han slog igenom på 60-talet med boken ”Spillran av ett moln” – första delen i en trilogi om människans ansvar att leva på jordens villkor.

Anders Nord

Presskontakt Ordförande i Miljöjournalisternas förening Ordförande i Miljöjournalisternas förening 08 784 84 38