Ewy i Halmstad har chans på 2 miljoner - vinstlotten hängde i eget skyltfönster

Ewy i Halmstad har chans på 2 miljoner - vinstlotten hängde i eget skyltfönster

Ingen ville köpa Tjugan-lotterna i skyltfönstret, till slut köpte ägarinnan Ewy dem själv. Minst sagt ett lyckosamt infall. Hon skrapade fram en chans på 2 miljoner kronor med garanterad vinst på minst 200 000 kronor.

Lotterna från Miljonlotteriet hade hängt i skyltfönstret i flera månader. Uppsatta med gammal tejp och med ett lager damm såg de inte så inbjudande ut för kunderna i den lokala spelbutiken vid Stora torget i Halmstad.

– Ingen har velat köpa lotterna i fönstret, tillslut glömdes de bort. Fram till den dagen jag skulle göra om i skyltfönstret och bestämde mig för att själv köpa de fem lotterna, säger Ewy.

Lotterna skrapade hon direkt på butikens disk och när hon får fram tre likadana symboler tror hon inte att det är sant.

– Min son som också jobbar i butiken fick intyga att jag verkligen såg rätt. Helt otroligt att jag köpt en högvinst lott i min egen spelbutik, säger Ewy. Nu kan jag verkligen prata med mina kunder som en vinnare och inge hopp om tur.

Ewy skrapade fram sin chans till miljonerna på en tjugan lott från Miljonlotteriet. Hon kommer att vara med vid lotteriets fördelningsdragning den 20 januari 2017. Där har hon chans till 2 miljoner kronor men med en garanterad vinst på minst 200 00 kronor.

Men Ewy är inte nervös inför dragningen. Hon påpekar att hon gärna tar dagen som den kommer och oroar sig inte i onödan.

– Visst kommer det bli spännande på dragningen i januari. Även om jag inte bestämt mig exakt för vad jag vill göra med vinsten så vore en resa mycket trevligt, säger Ewy.

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska vara ett nav för fantastiska kundupplevelser och ett rikare liv. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,8 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se