Gunnar vann 100 000 kronor på en skraplott från Miljonlotteriet

Gunnar hade aldrig tidigare vunnit mer än max 100 kronor. När han skrapade fram summan på 100 000 kronor trodde han därför inte sina ögon.

– Min fru fick dubbelkolla för att jag skulle tro att det var sant, säger Gunnar.

Gunnar har prenumererat på lotter från Miljonlotteriet sen 2008, men aldrig vunnit en storvinst. När Gunnar skrapade fram sin vinst på 100 000 kronor tittade han på sin fru och bad henne dubbelkolla – inte bara en gång utan två gånger.

– Jag trodde inte att det var sant. Varken jag eller min fru har någonsin vunnit så mycket pengar, säger Gunnar.

Gunnar vann sin vinst på Miljonlotteriet. Tack vare vinsten kan Gunnar och hans fru göra lite fler resor tillsammans. De kommer få hjälp att välja ut sina drömvinster med hjälp av en av Miljonlotteriets drömcoacher. Alla som vinner en högvinst hos Miljonlotteriet får hjälp att förverkliga sin dröm om man vill det.

– Vi har inte riktigt bestämt var vi vill åka än. Eftersom vi båda är lite dålig i kroppen får det nog bli runt om i Norden. Ett ställe som vi tycker om är Finland, annars är ju Sverige väldigt vackert.

En del av vinstpengarna har dock avsatts till barnbarnen. Med tolv stycken barnbarn kan det nämligen bli ganska dyrt.

– Det är en fröjd att se dem växa upp och få skämma bort dem lite granna ibland. Köper man till ett barn behöver man nämligen köpa till allihopa.

För ytterligare information kontakta:
Åsa Fredriksson, kommunikationschef, Miljonlotteriet
Mobil: 0704-192843
E-post: asa.fredriksson@miljonlotteriet.se

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att vara bäst på att förverkliga små och stora drömmar. Miljonlotteriets ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,5 miljarder kronor. 2013 omsatte Miljonlotteriet ca 600 miljoner kronor. www.miljonlotteriet.se