Henriks drömvinst - Toyota Hybrid

Henrik på Gotland vann 300 000 – utan att veta om det

Henrik från norra Gotland hade glömt att skrapa sina prenumerationslotter på miljonlotteriet.se. Natten till den 14 november skrapades de automatiskt och en vinst på 300 000 uppenbarade sig – helt utan Henriks vetskap.

Sedan två år tillbaka prenumererar Henrik på Miljonlotteriets Originallotter och varje månad skrapar han fem lotter på miljonlotteriet.se. I november missade han att skrapa sina lotter, så de skrapades automatiskt. Vinsten på 300 000 landade tryggt i Henriks spelplånbok, något han var helt ovetandes om. Det var inte förrän Miljonlotteriets drömcoach ringde för att gratulera till vinsten som han förstod vad som hade hänt.

– Jag visste inte att jag vunnit. Först trodde jag det var en bluff när hon ringde, jag hade ju inte skrapat fram någon vinst. Hon lät trovärdig, men jag trodde inte helt på det förrän jag fick hem vinstbeviset, berättar han.

Nu har chocken lagt sig och Henrik vet precis vad han ska göra med vinsten.

– Redan veckan innan hade jag varit och tittat på en ny bil, så en Toyota Hybrid blir det. Resten av pengarna blir kyl och frys till köket samt extra fina julklappar till mina döttrar, säger han.

Miljonlotteriets överskott går till IOGT-NTO-rörelsens arbete att hjälpa barn och vuxna att komma till drogfria miljöer, något Henrik har koll på.

– Vi har inte haft några problem med alkohol i familjen, men man läser ju om andra som har det svårt. IOGT-NTO känns som en bra organisation och man vet att pengarna går till ett bra ändamål, avslutar han

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska berika människors vardag. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen vars arbete ger barn och vuxna stöd att komma till en drogfri miljö. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO-rörelsens arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med nära 2 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se