Lars från Hjärnarp vann en miljon på Miljonlotteriets vinnardag

Lars från Hjärnarp vann en miljon på Miljonlotteriets vinnardag

Lars från skånska Hjärnarp vann en miljon i Miljonlotteriets högvinstdragning. En vinst som sätter guldkant för både honom och hundar som hamnat i nöd.

Jag har ett stort hjärta för alla sorters djur, säger Lars.

Lars från skånska Hjärnarp nära Ängelholm hade chans att vinna högsta vinsten värd 10 miljoner kronor. Lotten som han till slut valde gav 1 miljon kronor, vilket är dubbelt så mycket han var garanterad inför dragningen.

– Redan innan kände jag att jag var en vinnare. Att det blev 500 000 kronor mer än jag visstekänns bara som en stor bonus, säger en glad Lars.

Unnar sig ett nytt uterum

Just därför har Lars inte hunnit bestämma sig helt för vad hela vinsten ska gå till. Men klart står att en del av pengarna ska användas till att rusta upp hans kära hus uterum. Det har redan i dag en härlig inglasning, men kommer att bli ännu härligare med en renovering.

– Så att det blir nytt och fräscht. Det är en vinst jag kan njuta av hela året om, säger Lars.

Skänker pengar till välgörenhet

Klart står också att alla pengar inte går till honom själv. Med ett hjärta som bultar lite extra för djur som hamnat i nöd kommer han skänka en del av vinsten till djurorganisationer, som tar hand om och omplacerar utsatta hundar.

– Jag har själv tagit hand om flera herrelösa hundar, fåglar och andra djur som hamnat i nöd i mitt liv.

Köper lotter med insikt ändamålet

På sätt och vis har Lars sina föräldrar att tacka för storvinsten. Pappan brukade också köpa Miljonlotter och var den som introducerade Lars till skrapnöjet. Mamman arbetade nära vuxna som farit illa utav alkohol i sina liv.

– Det gjorde att jag tidigt fick höra hur drickande kan förstöra människors liv.

Miljonlotteriet är en av Sveriges största och äldsta lotterier. Lotteriet erbjuder en roligare vardag genom skraplotter via prenumeration eller online samt bingo på nätet. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen och hela överskottet går till föreningar och eldsjälar som brinner för att motverka alkoholens- och drogernas skadliga effekter i samhället. Vi står även bakom klartänkta insatser och positiva exempel som verkar för en hälsosam förändring. Nyktra Initiativ som gör skillnad för oss alla.

Om högvinstdragningen

Miljonlotteriets högvinstdragning sker tre gånger om året. Då ger skraplotten Miljonlotten möjlighet att vinna varuvinster värda upp till 10 miljoner kronor, samt Jippi-lotten och Miljonbingo chans att vinna upp till 2 miljoner respektive 1 miljon i kontanter.

För mer information:

Gustav Löfving, kommersiell chef på Miljonlotteriet,

tel: 0707-559 077, e-post: gustav.lofving@miljonlotteriet.se

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online samt bingo på nätet. Visionen för Miljonlotteriet är att bidra till en värld där ingen far illa av alkohol och andra droger. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 2,3 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se