Marlene från Sigtuna blev miljonär på sin nitlott från Miljonlotteriet

Marlene från Sigtuna blev miljonär på sin nitlott från Miljonlotteriet

När 62-åriga Marlene rättade sina lotter från Miljonlotteriet upptäckte hon ingen vinst. Men vem kunde ana att hennes nitlott skulle bli en miljonvinst? När den unika extradragningen avgjordes stod det klart att hon vunnit högsta vinsten på 1 miljon kronor.
– Jag har fortfarande inte smält det, ler Marlene.

Marlene har prenumererat på Miljonlotteriet i många år och vunnit en hel del småvinster. Hon läser ofta om olika vinnare i Miljonlotteriets kundtidning Chansen och fantiserar om hur det själv skulle vara att vinna. Marlenes barn och barnbarn har därför börjat skämta med henne och låtsasringt från Miljonlotteriet med skyddat nummer. Så när det riktiga samtalet kom kunde hon aldrig föreställa sig att det skulle vara sant.

Jag skrattade högt och bad dem sluta. Jag tänkte precis lägga på luren när jag förstod att det var på riktigt, berättar Marlene.

Hennes man låg och sov på övervåningen i parets hus när han plötsligt vaknade av både skrik och glädjetjut. Han sprang ner till köket för att se efter vad som stod på tok.

Det var verkligen en rolig scen och ett ögonblick som jag aldrig kommer att glömma, säger Marlene.

Nu när vinsten är ett faktum har paret börjat fundera på vad de ska göra med den. En resa och en bil står högst upp på önskelistan men att kunna dela med sig av vinsten med sin familj är viktigast för paret. Så nu drömmer de om att åka iväg med hela familjen, barn och barnbarn till ett exotiskt resmål som Barbados.

Här kan du läsa om fler av Miljonlotteriets vinnare

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska vara ett nav för fantastiska kundupplevelser och ett rikare liv. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,8 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se