Medina i Uppsala vann 6,6 miljoner i Miljonlotteriets jackpottdragning!

Medina i Uppsala vann 6,6 miljoner i Miljonlotteriets jackpottdragning!

2012 års Jackpottvinnare är utsedd. Vinnaren heter Medina, bor i Uppsala och är nu 6,6 miljoner rikare!

Två veckor före sin 50:e födelsedag fick Medina i Uppsala en tidig present som heter duga. När Miljonlotteriet genomförde sin årliga Jackpottdragning hamnade vinsten på 6 635 867 hos en överlycklig Uppsalabo.

– Det är helt makalöst. Jag är mållös, tänk att jag skulle få uppleva hur det är att vinna en storvinst, jublar Medina.

Jackpott är en bonus för alla som köper Miljonlotteriets 40-kronorslotter. Varje lott ger automatiskt en andel i den Jackpottdragningen som sker en gång per år. Hela vinsten tillfaller en ensam vinnare och den slutgiltiga vinstsumman baseras på hur många andelar det finns.

– Vi jobbar med något av det finaste som finns, att förverkliga människors drömmar. Att skapa en större upplevelse på vägen till sin dröm kändes viktigt när vi tog fram Jackpott, säger Ludwig Alholt, Miljonlotteriets VD.

För 2012 års Jackpottvinnare Medina väntar nu en härlig tid. Förutom det inplanerade 50-årsfirandet så får hon nu också möjlighet att infria drömmar.

– 6,6 miljoner är galet mycket pengar. Tänk vilka fantastiska saker jag kan göra med vinsten. Jag har alltid drömt om ett hus och nu kan det bli verklighet, säger Medina.

Här kan du se hur det lät när Medina fick ta emot vinstbeskedet >>

Ludwig Alholt, VD Miljonlotteriet
E-post: ludwig.alholt@miljonlotteriet.se

Efter mer än 40 år av framgångsrik lotteriförsäljning är Miljonlotteriet i dag Sveriges näst största skraplotteri. Vi erbjuder utöver skraplotter även bingo på nätet. Överskottet från verksamheten går till IOGT-NTO:s arbete mot alkohol, droger och våld bland barn och ungdomar. De senaste 10 åren har Miljonlotteriet bidragit med över 1 miljard kronor.